Готуємось до Державної підсумкової атестації

10 березня 2015 року відбулось МО вчителів іноземних мов.

Головними питаннями, які розглядались на засіданні це проведення Державної підсумкової атестації в 9-х та 11-х класах та організація літніх мовних таборів. 


                        

9 клас

Відмінність формату цьогорічного іспиту від попереднього полягає у зміні об'єкту контролю та процедури проведення, а саме: державна підсумкова атестація з іноземних мов проводиться лише у письмовій формі та має три складові частини (читання, використання мови та письмове повідомлення).

Матеріали для підсумкової атестації у 9-му класі готують вчителі за рекомендаціями МОН. Звертаємо увагу на дотримання основних вимог щодо підготовки завдань. Насамперед це відповідність завдань рівням, зазначеним у Державних стандартах та навчальних програмах для загальноосвітніх навчальних закладів рівень А2+; для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов рівень В1.

Підготовлені матеріали повинні забезпечити виявлення рівня сформованості умінь у двох видах мовленнєвої діяльності, бути побудованими на комунікативно-когнітивному і компетентнісному підходах та перевіряти не знання учнів про мову, а рівень володіння учня іноземною мовою.

Вчитель формує завдання з трьох вищезазначених складових частин відповідного рівня та відповідно до типу навчального закладу у формі білетів на окремому бланку. До складу білетів входить: 1 текст для читання з післятекстовим завданням, 1 текст із пропусками на використання мови та 1 завдання для написання письмового повідомлення.

Кількість білетів готується вчителями відповідно до чисельності учнів у класі, які виявили бажання проходити підсумкову атестацію. Кожен учень отримує окреме завдання. Правильність виконання завдань оцінює вчитель відповідно до критеріїв та схеми оцінювання завдань. Чар відведений на виконання усіх завдань - 60 хвилин.

Основні вимоги до складових державної підсумкової атестації.

Перше питання білета - читання тексту та виконання післятекстового завдання. Мета - виявити рівень сформованості умінь учнів читати і розуміти автентичні тексти самостійно, у визначений проміжок часу.

Типи текстів: статті із періодичних видань; листи (особисті, офіційні тощо); оголошення, реклама; розклади (розклад уроків, руху поїздів тощо); меню, кулінарні рецепти; програми (телевізійні, радіо тощо); особисті нотатки, повідомлення.

Форми завдань: завдання із вибором правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності (добір логічних пар); запитання з короткими відповідями (2-3 слова); встановлення логічного порядку простого тексту; знаходження аргументів та висновків; встановлення зв'язків між інформаційними блоками; вибір назв абзаців тексту із запропонованих назв. Для кожного тестового завдання запропоновано декілька варіантів відповідей, з яких тільки одна правильна. Завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь.

Друге питання білета - використання мови. Це завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Мета - визначити рівень володіння лексичними,


граматичними, семантичними та прагматичними знаннями, що дадуть можливість учням спілкуватися вільно.

Забезпечення: тексти різні за обсягом та складністю. Завдання завжди пов'язані із ситуаціями спілкування в контексті дійсності та життя у країнах, мова яких вивчалася.

Форми завдань: завдання із вибором однієї правильної відповіді. Завдання полягає у тому, щоб учень вибрав одну правильну відповідь із чотирьох варіантів відповідей; текст із пропусками для заповнення. Завдання полягає в тому, щоб учень заповнив пропуски в тексті, використовуючи подані слова або словосполучення. Вибір пропущених місць здійснюється відповідно до мети, знань, навичок та вмінь, що перевіряються з лексики чи граматики. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана правильна відповідь.

Третє питання білета - писемне мовлення. Мета - визначити рівень сформованості в учнів навичок та вмінь, необхідних для вирішення на письмі комунікативних завдань, що пов'язані із повсякденним життям.

Запропоновані завдання; Письмове завдання супроводжуються спеціальними поясненнями, які визначають про що саме учні повинні написати. Від учнів вимагається створити тексти на основі конкретної ситуації і направляючих вказівок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо); візуальних підказок (картинок, фотографій, таблиць, схем тощо). Таке завдання

 

вважається виконаним правильно, якщо учень надав запис завдання оез граматичних та лексичних помилок.

11 клас

Для випускників загальноосвітніх навчальних закладів як і для учнів 9-го класу формат цьогорічного іспиту змінено. Державна підсумкова атестація з іноземних мов проводиться у письмовій формі за трьома складовими частинами (читання, використання мови та письмове повідомлення).

Матеріали для підсумкової атестації в 11-му класі готують вчителі за рекомендаціями МОН. Звертаємо увагу на дотримання основних вимог щодо підготовки завдань. Насамперед це відповідність завдань рівням, зазначеним у Державних стандартах та навчальних програмах для загальноосвітніх навчальних закладів рівень В1; для спеціалізованих шкіл з поглибленим вивченням іноземних мов рівень В2;

Підготовлені матеріали повинні забезпечити виявлення рівня сформованості умінь у двох видах мовленнєвої діяльності, бути побудованими на комунікативно-когнітивному і компетентнісному підходах та перевіряти не знання учнів про мову, а рівень володіння учня іноземною мовою.

Учитель формує завдання з трьох випдезазначених складових частин відповідного рівня та відповідно до типу навчального закладу у формі білетів на окремому бланку. До складу білетів входить: 1 текст для читання з післятекстовим завданням, 1 текст із пропусками на використання мови та 1 завдання для написання письмового повідомлення.


Кількість білетів готується вчителями відповідно до чисельності учнів у класі, які виявили бажання проходити підсумкову атестацію.

Основні вимоги до складових державної підсумкової атестації.

Перше питання білета - читання тексту та виконання післятекстового завдання. Мета - виявити рівень сформованості умінь учнів читати і розуміти автентичні тексти самостійно, у визначений проміжок часу.

Типи текстів: статті із періодичних видань; листи (особисті, офіційні тощо); оголошення, реклама; розклади (розклад уроків, руху поїздів тощо); меню, кулінарні рецепти; програми (телевізійні, радіо тощо); особисті нотатки, повідомлення.

Форми завдань: завдання із вибором правильної відповіді; завдання на встановлення відповідності (добір логічних пар); запитання з короткими відповідями (2-3 слова); встановлення логічного порядку простого тексту; знаходження аргументів та висновків; встановлення зв'язків між інформаційними блоками; вибір назв абзаців тексту із запропонованих назв.

Різниця між рівнями забезпечується двома основними підходами: шляхом підбору автентичних текстів (основні ознаки - відображення реалій справжнього життя, обізнаність учня із життєвими ситуаціями, наявність контексту як елементу, що вносить ясність у ситуацію) та стосуються відповідних сфер; підбору завдань за складністю з огляду на критерії (лінгвістична складність; тип тексту; структура дискурсу (усне чи писемне мовлення); матеріальне забезпечення, обсяг тексту, врахування інтересів того, хто вивчає мову (інтеракційна автентичність).

Тексти являють собою матеріали, які відображають реалії життя у країнах, мова яких вивчалася.

Учні повинні вміти: виділяти загальну інформацію із документів, що використовуються в повсякденному спілкуванні (короткі повідомлення для друзів, оголошення, проспекти, меню і Т.Д.); виділяти загальну та детальну інформацію із документів, що використовуються в повсякденному житті (оголошення, проспекти, меню, розклад руху поїздів тощо); виділяти детальну інформацію про осіб, факти, події тощо; розрізняти фактографічну інформацію і враження; виділяти точну та детальну інформацію в текстах, що стосується повсякденного життя, написаних розмовною мовою; розуміти точки зору авторів на конкретні та абстрактні теми в статтях та доповідях; розуміти абстрактні та складні тексти, уривки з літературних творів та спеціальної літератури; розуміти структуру тексту, розпізнавати зв'язки між частинами тексту.

Друге питання білета - використання мови. Це завдання відкритої форми з короткою відповіддю. Мета - визначити рівень володіння лексичними, граматичними, семантичними та прагматичними знаннями, що дадуть можливість учням спілкуватися вільно.

Форми завдань: в основному це текст із пропусками для заповнення. Завдання полягає в тому, щоб учень заповнив пропуски в тексті, використовуючи подані слова або словосполучення. Вибір пропущених місць


здійснюється ВІДПОВІДНО до мети, знань, навичок та вмінь, що перевіряються з лексики чи граматики.

Забезпечення. Тексти різні за обсягом та складністю. Завдання завжди пов'язані із ситуаціями спілкування в контексті дійсності та життя у країнах, мова яких вивчалася.

Знання, навички та вміння, що перевіряються: здатність учнів ідентифікувати та вибирати правильні формулювання для вживання в мові лексичних та граматичних конструкцій в процесі спілкування.

Третє питання білета - писемне мовлення. Мета - визначити рівень сформованості в учнів навичок та вмінь необхідних для вирішення на письмі комунікативних завдань, що пов'язані із повсякденним життям.

Запропоновані завдання: від учнів вимагається створити тексти на основі конкретної ситуації і направляючих вказівок: письмових підказок (повідомлень, листів, оголошень, реклами тощо); візуальних підказок (картинок, фотографій, таблиць, схем тощо).

Учень повинен уміти: передати привітання та використовувати звороти ввічливості, підписуючи листівку з побажаннями, володіючи мінімумом лінгвістичної інформації; використовувати увесь спектр форм ввічливості (подяка, вибачення, поздоровлення із успіхами, побажання здоров'я, прощання, побажання видужання); заповнювати прості формуляри; описати свою особисту ситуацію або стан справ у сім'ї в короткому тексті з опорою на прості питання; передати особисте повідомлення у вигляді записки довільної форми; передати особисту інформацію в короткому листі відповідного зразка або в довільній формі, в електронному листі з тим, щоб подякувати, висловити жаль з якого- небудь приводу, відмовитися від замовлення, вибачитися; переписати інформацію із телефонної книги, розкладу руху, із оголошення; передати прості ділові повідомлення (зустріч із точним визначенням часу та місця... ); написати короткий текст про свій стан справ та ситуацію в сім'ї, подію, особистий план на майбутнє. Пояснити їх причину.

Правильність виконання завдань оцінює вчитель відповідно до критеріїв та схеми оцінювання завдань. Завдання учні виконують на аркушах зі штампом відповідного загальноосвітнього навчального закладу.

Кількість білетів добирається вчителями загальноосвітніх навчальних закладів, за чисельністю учнів у класі які виявили бажання проходити державну підсумкову атестацію. Кожен учень отримує окреме завдання. Час відведений на виконання усіх завдань 60 хвилин.

 

 

МО вчителів іноземних мов відбулось 20 січня 2015 року.

Підводимо підсумки ІІ етапу Всеукраїнських олімпіад з іноземної мови(2014-2015 навч.рік)

        В олімпіаді з іноземних мов взяли участь  77 учнів  ЗНЗ та 3 учні  ПТУ №38. З них в  олімпіаді з англійської мови   –  68 учнів, німецької –6 учнів, французької – 3 учні.

З іноземних мов високий рівень знань  показали учні Жашківської ЗОШ № 3, Бузівської ЗОШ, Хижнянської ЗОШ ( з французької мови) Вороненської   ЗОШ ( з німецької мови).

Найбільшу кількість учасників представили міські школи та Скибинська ЗОШ.

  Учні  володіють уміннями і навиками спілкування в усній і писемній формах відповідно до мотивів, цілей і соціальних норм мовленнєвої  поведінки у типових сферах і ситуаціях. Найвищі результати показали учні в аудіюванні і читанні. Результати з говоріння і письма – нижчі .

          Не представили на олімпіаду учнів  школи : Нагірнянська ЗОШ, Червонокутська ЗОШ  ,Охматівська ЗОШ, Шуляківська ЗОШ І-ІІ ступенів.

          Високий рівень знань показали учасники олімпіад з БузівськоїЗОШ, ЗОШ №№3,4,5 м. Жашкова, Тинівської ЗОШ, Новогребельської ЗОШ.

          Низький рівень знань у таких школах:Литвинівській ЗОШ,Житницькій ЗОШ,недостатній рівень в учнів Жашківської спеціалізованої школи №1.            

Призові місця визначено  в такому порядку:

Англійська мова:

8 кл.

1 місце  – не визначено

2 місце –Поліщук Михайло,Тинівська ЗОШ(вч. Дерега Н.І.)

2 місце – Пашиста Ліна, Скибинська ЗОШ (вч.Коберник В.Г.)

2 місце – Федун Інна, ЗОШ №5 м. Жашкова( вч. Шпирко Л.П.)

2 місце – Волинець Ірина,Тетерівська ЗОШ (вч.Волинець О.М.)

3 місце – Мамалига Вікторія, Новогребельська ЗОШ (вч. Власюк Н.П.)

9 клас

1 -2 місця  – не визначено

3 місце – Вояківська Аліна, Жашківська СПШ №1(вч. Рокша О.В.)

               Рутковська Каріна,Лемщиська ЗОШ (вч.Гавриляк Т.П.)

10 клас

1 місце – не визначено

2 місце - Євич Тетяна,ЗОШ №3 м. Жашкова (вч. Данілова Ю.В.)

3 місце – Царук Діана, Жашківська ЗОШ №2( вч. Кисіль А.С.)

        11 клас

   І місце – не визначено

 ІІ  місце -  Джафарова Ельнара, Бузівська  ЗОШ  (вч.Завертана Т.Ю.)

   ІІІ місце-  Кравець Артем,СПШ №1 м. Жашкова (уч. Рокша О.В.)

   ІІІ  місце -  Хамідрак Крістіна ЗОШ №5 м. Жашкова (вч. Ковалик В.)

   ІІІ місце – Папаяніна Анна,СПШ №1 м. Жашкова (вч.Горошко Г.В.)

  

Французька мова

         9 клас

             І місце -   не визначено

              ІІ місце -Жмуд Юлія,Хижнянська  ЗОШ (вч. Бондаренко А.В.)

10 клас

  І місце – не визначено

  ІІ місце -Бондаренко Ольга,Хижнянська  ЗОШ (вч. Бондаренко А.В.)

  ІІ місце — Гарнага Тетяна, Баштечківська ЗОШ (вч. Швець Л.В.)

11 клас

      І місце — не визначено

     ІІ місце — Степанюк Діана,Хижнянська  ЗОШ (вч. Бондаренко А.В.)

Німецька мова:

8 клас

1-2 місце  - не визначено.

3 місце – Поплавська Валерія,Вороненська ЗОШ(вч. Терниця С.А.)

9 клас

 1-2 місце- не визначені

  3 місце - Галандей Руслана,Сорокотязька ЗОШ(вч. Починок Л.І.)

10 клас

1-2  місце- не визначені

3 місце- Стецюк Наталія ,Бузівська ЗОШ,( вч.Каландій Н.Ф.)

11 клас

І м. - не визначено

ІІ м. - Большак Андрій, Сорокотязька ЗОШ(вч. Починок Л.І.)

       ІІІ м. - Костівська Софія,Бузівська ЗОШ,( вч.Каландій Н.Ф.)

         Основні помилки, які допустили учні, виконуючи олімпіадні завдання : це граматичні  (неправильне використання модальних дієслів, видо - часових форм, закінчення( множина, видо - часові форми минулого часу,), неправильне використання герундію, дієприкметників теперішнього і минулого часу) , порядок слів у реченні, ступені порівняння прикметників.

При підготовці до наступних олімпіад вчителям слід звернути увагу на систематичність роботи з учнями в таких напрямках:

- більше уваги приділяти розв’язаню комунікативних завдань;

- читання  автентичних текстів;

 -практикувати на уроках вибір із синонімічного ряду;

- постійно створювати під час уроків розвивальне мовне середовище.

Завершився конкурс знавців англійської мови

12 квітня в БДЮТ зібралось поважне товариство на чолі з мером нашого міста І.А.Цибровським та депутатами групи "Єднання"  Жашківської міської Ради. Учасники ІІІ туру конкурсу представляли свої розповіді про рідне місто а також розказували англійською мовою про своє хобі, показували свої таланти і здобутки.Присутні гості та журі були вражені здібностями учасників конкурсу як у володінні мовою, так і у різноманітті їх захоплень та уподобань.

Всім учасникам конкурсу були вручені сертифікати.Вчителям, які підготували переможців також були вручені цінні подарунки.А учасники ІІІ туру конкурсу отримали словники видавництва LONGMAN. Головний приз- поїздка в табір WIZARD CAMP  дісталась Дубінській Оксані, учениці Жашківської ЗОШ №3.Вона влітку цього року буде відпочивати в Болгарії,удосконалювати свої знання іноземної мови з волонтерами Корпусу Миру США.ВІТАЄМО З ПЕРЕМОГОЮ!!!!!

Всіх  присутніх розважали гуртківці БДЮТ.Свято пройшло в веселій, невимушеній і товариській атмосфері.

Результати ІІ туру конкурсу знавців іноземної мови «Our Magic English»

Всім учасникам конкурсу бажаємо творчого натхнення і впевненої перемоги.

Методист РМК І. В. Козакова.

Тиждень іноземних мов (1).doc
Microsoft Word Document 867.5 KB